marți, 15 decembrie 2009

Poveste de iarnă


Linişte...
M-a cuprins o stare de miserupism de zile mari (sunt şi eu în ton cu sezonul), cum rar mi se întâmplă. De fapt, nici nu ştiu dacă sunt obosit, scârbit, îngreţoşat, dezgustat sau plictisit de cele se mai întâmplă pe ale noastre plaiuri: capii de neam se leagă şi se dezleagă în alianţe, după cum bate vântul şi ciolanul - pentru a conlucra în interesul naţiunii, desigur. Aşa, şi? Boc (pe nume de scenă/teatru de operaţiuni politice: “Băs Cel Mic”) se tot dă pe la diferite posturi, sporăvăind cu spor despre cum scoate el ţara din că...criză şi cum ne va fi nouă bine la anul, sub conducerea Luminăciosului Cârmaci de Băseşti. Da, sigur! Pesedeii se bat cu pumnii în piept că s-au fraudat alegerile, că Dl. Băsescu (trăi-i-ar familia lui) e doar preşedintele Diasporei şi al Morţilor...abureli din astea. Au făcut contestaţii la CC...fix de-am pixu’(sigur că procesul electoral a fost furat! Dacă nu ţi-ai transformat creierul în patinoar de muşte, nu ai nici un dubiu). Că doar nu sperau că vor rezolva ceva; sau, ori fi fost atât de prostănaci (a se citi “naivi”) încât să creadă că adevărul va ieşi la suprafaţă ca untdelemnul şi binile (adică ei) triumfă întotdeauna? Mda...PSD. e Gangalf Cel Roş, iar PD-L joacă rol de Sauron Portocaliu. Ciudat este că ăştia se tot înfrăţesc în alianţe.

No, şi cum spuneam, m-am cam detaşat de politica de pe la Românica. (nu că aş fi fost vreodată vreun fan ). Nu mai am energie să mă indignez pentru nişte dobitoci.

În altă ordine de idei, a venit iarna (sau mai bine zis, o flegmă de zăpadă)! Crăiasa Zăpezii a acoperit gurile noastre de rai cu mantia ei albă şi rece (cam cum pui pansament peste gura unui mort)...iar edilii noştri iar au fost prinşi pe nepregătite! (de parcă suntem în august şi ne-am pomenit cu năvala nămeţilor). Ministrul Transporturilor şi-o freacă la rece (aaaa...am uitat! Care ministru? Care guvern? Care transporturi?), dar obiectul muncii (transportul) s-a înţepenit în iad. (probabil s-a încins prea rău, de la frecare)
Unii se întrebă naivi, ce ar fi iarna fără cadoaie; eu mă întreb, la fel de natural, ce ar fi iarna fără înjurături, buşeli, claxoane isterice, trafic infernal, cozi de maşini pe kilometri întregi, gheaţă şi polei. Că doar aici stă tot farmecul sezonului rece...Aşa este tradiţia; Nimic neobişnuit.
Bine măcar că rândaşii sunt muncitori, nevoie mare. Ca nişte adevăraţi Sisifi de geniu, oamenii cu plăcere de muncă s-au înhămat la lopeţi şi îşi fac pârtie în propria ogradă; ninge viscolit, iar gospodarii pricepuţi, înfruntînd cu vitejie vicistitudinile naturii, curăţă aleile...în timp ce ninsoarea face la loc, în spatele lor. Mişto...2 încarcă, 2 descarcă! Noi muncim, nu gândim! Curat româneşte, monşer!

Luate pe de-ntregul, totul este presărat din belşug cu specific naţional.
Şi mie mi se-mbrăhăne!

P.S.: BREAKING NEWS - It's official! We have a new Mr. President! The same old Mr. President: he's Băse', The Sailor Man - Fâs Fâss!!!!!


P.P.S.: O să ne ia dracu. Cu mă-sa, frac-su...şi cam tot neamul lui.
Încă mi se-mbrăhăne.




2 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  2. Domnule anonim.
    Mă amuzi. Sincer. Aşa că vreau să îţi fac un bine: nu ai vrea matale să te faci pachet şi să mai revii cu comentarii când înveţi sensul cuvântului "Civilizat"? Ştiu că adori acest blog şi crăpi de nerăbdare să îşi spui părerea, dar nu aş vrea să faci scurtă la mână scriind ceva ce oricum nu mă obosesc să citesc decât până deraiezi la exprimare (adică, cam de la început). Aşa că, te rog, păstrează-te pentru când vei fi în stare să spui ceva în cuvinte inteligibile. Uite, ca să te ajut puţi: în general, o comunicare se începe cu subiectul - partea principală de propoziţie despre care se spune ceva cu ajutorul predicatului sau care arată despre cine sau despre ce se vorbeşte în propoziţie.

    P.S.: am retras dreptul de a comenta pentru anonimi. Dacă tot vă crapă instalaţia de virilitate şi mustiţi de bărbăţie, nu aţi vrea voi, micuţilor, să vă declinaţi şi identitatea? Nu că m-ar interesa cu ceva...

    RăspundețiȘtergere