luni, 12 aprilie 2010

Circus potentatus

"Personaje de poveste - Jack Sparow şi Piraţii din Caraibe vă invită să urmăriţi spectacole de circ, de exceptie, timp de opt zile, în zona Gării de Vest din Ploieşti."
http://www.adevarul.ro/

Când eram mic, nu se inventase NFS-urile, Fifele şi mai ştiu eu ce jocuri de-a împuşcatea. Copiii se alergau printre copaci cu un băţ îndoint în mână păcănind şi turuind de zor, băgau câte-o "miuţă" oriunde se găsea vreun gard mai rezistent, se alergau ca disperaţii, urlau "LAPTEEE GROS!!!" pe oriunde era niţeluş teren viran ca să îţi poţi lua avânt. Şi da, era o şmenozeală să mergi la circ.
Acum, nu ştiu ce să mai zic...poate la copilaşii de 4-5 ani mai ţine figura ("Uite tati, ursul! Zice el mor-mor-mor-mor, dar fi pe pace, că nu moare aşa uşor!"), deşi văzînd copii de grădi cu cont pe mess şi ţepi gelaţi în freză, sincer mă cam îndoi. Nu mai e cum era odată. În tinereţile mele se umbla cu cheia de gât, purtată cu un soi de mândrie şi protectivitate...de parcă era cine ştie ce medalion egiptean. Acum este epoca telefoane şmechere şi a Guţilor care triluliesc suav din fundul buzunăraşului, a bambuiştilor şi a divelor de şanţ. Vremurile se schimbă....aşa de bătrân sunt??

Eu...sincer, nu aş mai merge la circ. Sunt sătul până-n gât de circăraia jegoasă în care se scaldă zilnic porcăria asta de neam ales.
Dar mi-a plăcut mult de tot afişul spectacolului (nu am mai râs aşa de o bucată bună de vreme); mergeam pe stradă şi rădeam ca nebunu, de erau săracii oameni să cheme ajutor specializat!) cu litere de-o şchiopă, suntem înştiinţaţi că "Jack Sparrow şi Piraţii din Caraibe vă prezintă un show cu reptile: crocodili, şerpi de lungime mare, şerpi anaconda, scorpioni, păianjăni tarantula, lei, tigri, lame, bizoni americani, bivoli, ponei, elefanţi, hipopotami...."*. Hooooo...stai puţin! Ăşti-a de-au făcut afişul sunt români?? Ştiu ce înseamnă cuvântul "reptilă"?? La început o nimeriseră, dar apoi...au cam luat-o pe arătură! Ăştia au făcut zoologie cu profa de educaţie fizică, sau erau la o băută când s-a predat lecţia respectivă?? Sau poate sunt mai antic decât cred şi s-a schimbat materia...cu atâtea reforme, cine dracu' mai ştie ce se învaţă şi ce nu?? Lumea evoluează...dar leii & co. nu prea erau reptile pe vremea mea; poate şi-or fi făcut între timp vreo operaţie de schimbare de sex prin străinătăţuri, că medicina a evoluat mult de când eram eu mic!!!
Deci frate, uneori îmi propun să nu mai zăbovesc pe planetă prea mult, că mâine-poimâine aud de râme ouătoare şi gândaci de bucătărie care fac curăţenie la locul de muncă. (cum unde, ÎN BUCĂTĂRIE!)

Puţin mai jos, un paragraf înfricoşător avertiza cu litere sângerii (tot de-o şchioapă): "TREAPTA GROAZEI! TARANTULE PREZENTATE CU MÂINILI GOALE!!". Adică cum?? Tarantule în sutien?? Păi ăsta-i show sexy, sau ce puii mei ne jucăm aici???? Întâi o mână, apoi o pulpşoară, o bucuşoară, poate chiar o ţăţişoară?? Şi oricum, CU MÂINILE GOALE?? Creaturile astea au braţe aşa urâte de o să rămân traumatizat pe viaţă?? Păi nu le mai arătaţi, beiiiiii, decât să băgaţi lumea-n boală (sau boala-n lume!). Sau, dacă tot vreţi să vă daţi mari şi oceane, scoateţi-le în lume cu un palton pe ele! Ia nu mai aveaţi voi fantasme de peştoci cu harem şi acoperiţi-le în pana mea cu ceva!
Aşa... în fine! Să zicem că-s mai rezistent şi nu îmi ud bricinarii, oripilat de prima apariţie seducătoare. Poate specimenele astea sunt doar în tricou...se vede că-s bărbat şi neuronii mei se excită cum aud cuvântul "gol"! Deci, tantiile astea sunt în tricou! O fi barem de firmă, că altfel chiar nu mă mai joc! Adică un Kenvelo, un Puta De Madre, ceva bun! Că m-am săturat de toate cârpeturile sclipicioase cu pretenţii de haine pentru dive!
Totuşi... iar mă îndoi! De ce ar fi ceva de valoare, dacă e de groază??

Mai bine că stau acasă şi sunt ferit de acest show (exploziv, presupun)!

*citat aproximativ, din memorie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu