vineri, 30 iulie 2010

Logo de lipit în frunte

Cu chinezi costumaţi în Ştefan Cel Mare (a.k.a. Ştefănel Cu Ochii Oblici) şi ditai tam-tam-ul, Înălţimea Sa Cea Blondă a turismului românesc s-a lansat ieri pe piaţă, cu o frunză drept logo. Cum, aşa să vadă TOATĂ lumea? Mda. Cu cât vede mai multă, cu atât mai bine! Băi, deci stă străinezu tolănit pe canapea în sufragerie şi odată vede frunza şi îl apucă pandaliile! "Trebuie NEAPĂRAT să văd ce se ascunde sub frunză!" Păi ce dracu' să se ascundă?? Un gunoi împuţit, fără şosele pe care să mergi, fără sistem medical, fără cea mai mică urmă de civilizaţie şi...în principiu fără nimic. Sub frunză se ascunde MOARTEA. Ce logo să mai lipeşti de fruntea ţării când or veni turiştii chinezi şi s-apucă neamul apostolic să-i scuipe seminţe-n cap ("Păi ce vină avem noi?? De ce i-a făcut Mă-sa Natură aşa mici???). Ce puii meide reclamă să mai faci, când năvala de turişti va fleşcăi o balegă (din aia de vacă originală, bei!) şi se va lovi de zidul manelăresc?? Cica-laca-cichi-cea, lai, lai, lai, TRĂIASCĂ GUŢŢŢŢŢ! Superb! O delectare continuă pentru urechile turiştilor! (dacă-s clăpăuge, şi mai bine!) Bis, bis, bis, urlă turma dezlânţuită a străinezilor!

Băi, dar eu nu pricep ceva! De ce a dat Pupila Blondă atâtea mii de euro pe O FRUNZĂ?? Păi de mi-i dădea mie, le dădeam clorofilă să-le-ajungă pentru 3 generaţii! Nu mă am cu desenul prea cine-ştie-ce, nu că aş fi făcut şcoli pentru logolărit, da mai dă-o-n mă-sa de frunză, că tot o făcea eu! Dacă mă scremeam puţin, cred că îmi reuşeau căpiţe de frunze, să ascund toată Românica sub ea! Băga-mi-aş piciorul în ea de treabă! Că nu îţi trebuie facultate la Oxford să tragi 2 lunii curbe! Îi făceam o frunză, de rămânea Udrea în dungă şi pica chiloţii de pe ea! (sau mai bine nu, că la dracu'! Am şi eu un stomac) Ba mai şi întrebam tandru: "Vreţi frunză de monocotiledonate sau de dicotiledonate?? (că undeva prin Mezozoic cică am făcut şi botanica de clasa a cincea)

De fapt...ce să mai zic?? Dacă Românica este grădina Maicii Domnului (cum am aflat eu de curând), ce o putea reprezenta mai bine ca o frunză?? Frunza, odioasa frunzăce a cauzat izonirea oamenilor din Rai?? E cu biserică, păi să băgăm cu biserica! (şi iată cum am făcut legătura şi cu mânăstirile din Moldova) Vedeţi ce simbolistică adâncă se ascunde sub frunza Udrei?? Vedeţi de ce revoluţionează mititica întreaga dudă a plimbărilorpe coclauri străine?? Vă ducea capul să creeaţi aşa ceva??

Totuşi, se mai ridică o întrebare mică, de natură duhovnică: De ce Maica Sfântă s-a aciuat printre bălăriile naţiunii noastre şi nu si-a găsit loc de grădină prin China de exemplu, unde ai şansa să vezi pagode cu 5-6 etaje construite fix între munţi? Eu zic că era de 1000 de ori mai frumos şi mai civilizat.

P.S.: Aseară la "Sinteza Zilei", Mihai Gâdea făcea un top cu 10 locuri pe care nu aş vrea să le vizitez niciodată. Dacă ar fi contat şi părerea mea, eu aş fi spus: "Nu aş vrea NICIODATĂ, DAR NICIODATĂ, nici măcar bătut cu ranga, să vizitez România." Şi la restul de locuri puneam "idem 1", până la 10. Ghinionul meu e că Dumzeu şi-a râs de mine grav de tot(ca să nu zic chiar "şi-a bătut joc de mine", că ar fi puţin cam dur) şi m-a aruncat spre născare taman aici, la ograda cu retardaţi manelişti. Partea bună e că nu mai trebuie să bat mări şi ţări în vacanţă, să vizitez mirifica grădină carpatică..
Ghinion...ce să faci?? N-am noroc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu