luni, 12 septembrie 2011

Meditaţii de după (weekend)

Am auzit vorbindu-se despre interviul lui Mihai ("Mihăiţă" mi se pare prea copilăresc, ori el dă dovadă de o maturitate uluitoare) Neşu, dar nu l-am citit. Nu pot face asta, nu sunt în stare. Încerc să mă pun în locul lui, mă fac găină (mă rog, cocoş) şi renunţ. Nu pot. Sunt prea slab...Însă, din ce mi s-a povestit, realizez deşertăciunea, goliciunea vieţii umane.
Respir, merg, privesc în jur (şi mă oripilez, de cele mai multe ori), lucruri absolut naturale...aşa că eu, tu şi alţii ca noi ne ocupăm viaţa cu tone de griji şi probleme existenţiale. Nenorocirea e că putem pierde naturalul în orice secundă iar ideea asta ne dă fiori. Pentru câteva clipe reuşim să ne desprindem de subiectiv şi să vedem o imagine mai de ansamblu...ne păleşte revelaţia. M-am iluminat astfel când am traversat nişte momente mai dificile, apoi la moartea bunicii. Şi tu ai simţit aceste lucruri, nu?
Na-na-na-na-naaaaa, totu-i bine şi mişto, apoi BUF! Se întâmplă ceva şi vedem zădărnicia valorilor mercantile, pentru ca după puţin să ne afundăm din nou în ele. Realităţile cotidiene întotdeauna m-au acaparat, ne-au acaparat. Societatea actuală este consumistă, nevoia ne monopolizează. Ne face să dorim, să vrem, să avem niciodată destul, pentru că, nu-i aşa, merităm (nu prea am înţeles niciodată de ce, dar fie). Societatea ne transformă în indivizi, în statistici; devenim o sumă de date cuantificabile şi dezumanizate. Nu se mai pune accentul pe persoană, ci pe posesie.
Aşa este întotdeauna: nu ne putem disocia de colectivitate. Şi chiar de-ar fi ca eu, tu, sau oricine să rămânem constanţi epifaniei, contrar idealiştilor şi pozitiviştilor, un om nu poate aduce lumina într-o mocirlă - chiar dacă ar fi Spiderman sau Robocop.

România este o mocirlă. Mentalitatea omului de rând nu o depăşeste cu mult pe cea a berbecului de stână, pentru că majoritatea acţionează doar sub impulsul instinctelor primare. Sau a imbecilităţii grosolane indusă de alcool.

"Tataie, hai să mă treci de câinii ăştia, că mi-e frică..."
"Treci fă lângă mine, fir-ai a dracu, că eşti proastă ca mă-ta!"
De ce ar vorbi aşa un bunic cu nepoata de 3 ani, care se plimbă cu o tricicletă? Atâta îl duce creierul lui de beţiv împuţit. Asta e singura explicaţie care-mi vine la îndemână, acu' rapid.
România este a oamenilor simpli, a majorităţii. Mergi pe stradă şi o vezi: Asta-i România.

Când îmi creşte presiunea intracraniană de indignare, ies să alerg. O iau teleleu pe trotuare, alerg până la epuizare, alerg până mă dor toate picioarele de-mi vine să le iau în mâni şi le le mângâi cu ginşăşie - doar 's ale mele. Alerg până mă liniştesc cu creierii capului, adică o oră, în general.
Toate bune şi frumoase. La un moment-dat, cineva îmi urlă din spate: Dacă vrei să faci sport, du-te, bă, pă stadion - un teren virancu 3 scânduri putrezite drept tribună + o mână de cocioabe ruginite şi contorsionate, cămin pentru drogaţi şi maidanezi râioşi - că râde lumea de tine!
First: mi-am consumat spayul şi nu am chef să mă iau la trântă cu toate javrele păduchioase.
Second: De ce să râdă lumea? Că nu-mi găsesc tricouri cu burtă pe măsura mea? Că nu îmi fleşcăi osânza pe canapea şi nu asud ca un cal în Iad schimbînd programele pe telecomandă? Că nu sug din băţ pe după ghenă, ca să nu mă vadă părinţii?? Că nu-mi protestează fleicile când strâng cureaua pantalonilor? - ba o fată m-a şi întrebat: "De ce nu mai pui şi tu puţină burtă pe tine, că mie îmi plac bărbaţii care au de ce să-i ciupesc!" A, da? Ghinion! Mi-e nu-mi plac..şi sigur nu vreau să-i ciupesc de nicăieri!
Concluzia: Lumea-i cretină, în ansamblul ei, iar eu trăiesc doar pentru mine, nu ca să mă aplaude toţi idioţii!

Mă uit la ştiri.
"Astăzi aniversăm 10 ani de la cumplitele atentate asupra SUA, 10 ani de când omenirea şi-a scris testamentul. Mii de oameni au dispărut, murind. Planeta întreagă a amuţit în faţa dezastrului care ne-a schimbat pentru totdeauna percepţia asupra terorismului. La 15.46 înlăcrimaţi şi cu durere în suflet, vom ţine un moment de reculegere în memoria celor dispăruţi.
Iar acum ne mutăm în centru distracţiei de pe malul Dâmboviţei, unde Pro Fm organizează cea mai mare întrecere de răţuşte. Cei mai artişti în vogă ne vor încânta urechile, se va bea, se va cânta, se va dansa"
HĂĂĂĂĂ????? Deci nu se poate aşa ceva??? Păi acu' ţi se-nnodau lacrimile în bărbie, te pătrundea solemnitatea până-n vintre, explozii, fum, disperare, strigăte, suferinţă reculegere şi în secunda următoare te exciţi ca idioata' la o serbare de retardaţi? Taareeeeeeeeee...
Asta-i România.

La noi, un Nea' Meteo cu putere-n pix slobozeşte o cugetare: "Să facem în aşa fel încât persoanele în vârstă să fie din ce în ce mai puţine".
Băi, ia ascultă aci: Cam cât ţi-arată ţie buletinul? Că pari cam "în vârstă", după standardele mele. N-ai vrea tu să ne dai un exemplu de cum se face? Adică, no...poate targetul legii nu percutează la prima strigare şi ştii cum se spune: condu prin puterea exemplului!
Asta-i România.

Aici, elevii de liceu urmează cursuri speciale de dictare şi de vorbire (cât de cât) corectă. Nu te pune nimeni să-ţi dai doctoratu-n gramatică...dar acu' nu eşti în stare să faci un acord între subiect şi predicat sau să glăsuieşti cu vorbili tale ce citişi cu 2 minute în urmă? Hai, mai las-o-n sânge!
Ţi se predau integrale, geometrii în spaţiu şi vieţile marii clasici ai literaturii mondiale, iar tu înveţi principiul de construire al bombei atomice


şi nu eşti în stare să te semnezi corect din prima? Păi cum papuci vine asta? Unde pe planetă s-a mai pomenit aşa ceva?
Da, ştiu...se studiază grămezi de tâmpenii, programa e mega-încărcată inutil, profesorii predau ca porcu', materialul didactic e pe vine, DAR CHIAR ÎN HALUL ĂSTA??

România. Ce aşteptări mai poţi avea?
România. O ţară fără viitor, în care nu poţi îmbătrâni frumos - după tendinţele actuale nu vei mai avea nici măcar timpul fizic să o faci.
Numai ce vorbeam cu o prietenă mai dăunăzi: amintirile copilăriei în care măicuţe bătrâne cu brâul de lână torc pe laviţă şi bunici cu părul nins de înţelepciunea anilor se joacă cu nepoţii sunt doar atât...poveşti. Astăzi, bătrânii sunt gheboşaţi, hăituiţi, acriţi de viaţă. Au priviri golite de sens, rătăcite, mânioase, speriate, scârbite. Au pielea galbenă, uscată şi mototolită ca un pergament antic. Au voci dogite şi murdare, care îţi zgârie interiorul.
Bătrânii de astăzi sunt nişte clădiri în ruină, pline de buruieni, cu ziduri prăbuşite şi lemnăria mâncată de carii. Cu capul plecat şi zâmbetul ca o grimasă grotească, cu mersul târşâit şi bolnav, ei bântuie o lume sumbră, uitată în trecut.
Nu, nu vreau să ajung aşa, însă semnele prezentului îmi sunt nefavorabile cu totul. Da' poate intră emanaţia ăluia în vigoare şi mă scap de griji...

Uffff....aş fi mai vrut să mai scriu o căpiţă de lucruri. Să-mi denigrez patria cu avânt, fără a mă extrage, a mă separa din mulţine - ca să mulţumesc un nene de la "Gândul", care scria cum e la modă să îţi vorbeşti de rău naţia, tu fiind un minunat, un exponent de puritate şi castitate morală. Nu, dom'le! Eu mă confund cu majoritatea! Trăiesc aici, aşa că m-am molipsit.
Toată faza e că deştepţii mişună, iar proştii se divulgă. Iar cum mioriţa geme de specimene defecte, gata-i brandul de ţară...
Şi iar aş fi vrut să mai scriu. Nu mai pot, mă lungesc prea mult. Data viitoare...este timp, până la "o anumită vârstă".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu