miercuri, 6 iulie 2011

Mândrie şi făţărnicie

Tocmai am aflat că pe 26 iunie a fost ziua drapelului...şi chiar şi acum, în al 25-lea ceas, mi se zburduncăne artistic. Vă daţi seama câtă importanţă dau eu acestei cârpe?

Cum s-a sărbătorit chestia asta pe mapamondul autohton?
El presidente a învăţat pe deasupra un articol de pe wikipedia ca să se dea deştept, a mărturist că steagul îl poartă în suflet (varianta în 4 culori, cred, că doar d-aia a inventat-o)şi şi-a încheiat discursul cu o lamentare: "românii au uitat de valorile naţionale şi trec pe lângă tricolor ca pe lângă un stâlp de iluminat." BĂĂĂĂ, exagerezi! Stâlpul de iluminat e bun pe lângă casa omului, că te iluminează (ce altceva)? În principiu, şi un baleg (scriu şi pentru terţi, să priceapă şi ochiu' lor ceva) îl ocoleşti, că dacă calci îl el te murdăreşti şi pute. Tricolorul nici măcar asta nu e...tricolorul nu există. E un cuvânt fără acoperire în realitate; râgâi (apoi spui "pardon" dacă vrei să o arzi elegant), îţi scarpini ozânza asudată dintre pulpe şi treci mai departe.

Nu sunt naţionalist. Nu înţeleg conceptul...
Ce-i ăla naţionalism? Mândria de a fi...român (în cazul de faţă). Aşa, şi? De ce trebuie să fie o mândrie asta? Acum ceva vreme s-au mai mândrit unii că-s blonzi cu ochi albaştri şi a ieşit ditai smardoiala planetară. Deci nu înţeleg...ce-i aia "mândru că-s român"? Faptul că m-am apărut pe plaiurile noastre medievale e o întâmplare nenorocită, o expectoraţie divină, nu un merit personal, care să îmi întărească semeţia. Văd tricolorul pe stâlp şi moamă-moamăăăăăă...odată ce mi se îmbăţoşează orgoliul. Nu; oricât m-aş chinui, nu pot să am un fetiş cu steagul naţional. E ceva în neregulă cu asta??
Sunt român. La fel de bine puteam să beau suc cu umbreluţă pe o plajă din Caraibe sau să ling grăsime de balenă într-un iglu. De ce să fiu mândru de asta??? Care-i faza, că nu o pot pătrunde??!! Zici că noi suntem singurii care se nasc, ceilalţi eclozează! Sunt esenţă de şmecher, M-AM NĂSCUT! 's bun, sau ce??
M-am născut şi pe mine nu m-a întrebat nimeni. Am fost condamnat la viaţă; ca o sentinţă, frate! Ia şi du, că aşa vrea...puii mei! Mama Gaia, Universul, Dumnezeu, extratereştrii verzi cu luminiţe roz, entităţile energetice din sferele de lumină. Dar...fi mândru de asta, că la dracu te mai apuci dacă nu eşti. Adică, mă rog...fi mândru de ţara ta.
Nu sunt. Ia să te văd!



Urăsc naţiunea asta din fiecare atom care mă construieşte. Nu dau nici o ceapă degerată pe ea şi pe orice o reprezintă. Nu mi-e frică să recunosc asta...nu-mi place să fiu ipocrit. Ştiu că o să-mi sară în cap o grămadă de ferchezuiţi la moralitate, dar mi se rupe. Uneori, îmi bâţâie capul de ură...mamaie m-ar fi îndemnat să mă calmez, să mă gândesc ce ar face Iisus în situaţia mea. M-am gândit, dar nu îi pot transforma în peşti.
Nu poţi iubi o ghenă. Pute şi e plină de mucegai şi viermi, cum dracu s-o iubeşti?
Cum poţi fi mândru că ai camera plină de şobolani? "Deci vă rog...în colţul din dreapta o vedem pe Mama-Şobolan; gospodină, înţelegătoare, ordonată. Copilaşii nu ies din cuvântul ei, că altfel şi-o iau pe coajă...aici, sub scaun, avem un hoit de vrabie; nu e minunat, cât de elegant este bâzâit de muşte?? MMMM....şi ce savoare! Se pare că Tata Şobolan adoră să mânânce aceată specialitate la cuptor, cu garnitură de cartofi natur; iar Mama Şobolan, ca o soţie iubitoare, îi pregăteşte felul preferat. Uhhhhhhh...dragostea, mititica, cum e ea prezentă şi în cele mai micuţe fiinţe!"
Ce-i asta?
Cum poţi fi mândru de România? Ce îţi oferă ţara asta? Medicină ultimu' răcnet, care te omoară în cele mai bune condiţii? Educaţie care te prosteşte?? Civilizaţie de comuna primitivă?? Respect cât are Chivu la înaintare?? Condiţii de trai la nivel de ardipitec, ca să ne crească un fond genetic vârtos şi rezistent?? Uooooooo...exact ce-mi doresc, să-mi bag! Pleznesc de fericire, nu pot o pot îndura! Ce de mai mândru sunt...HELP!!! HELP!!!!
Şi ce mă disperă cel mai mult este imposibilitatea de a-ţi depăşi situaţia, pe care mult iubita şi stimata Dna Patrie ţi-o oferă din toată inima. Băi, eşti idiot, needucat, rudimentar. Nasol, se mai întâmplă. Eşti muncitor, îţi dai sufletul o lună-ntreagă ca să plăteşti dări la stat şi să-ţi ajungă de-o pâine şi de-o drâmbă, să ai la ce cânta pân' la leafa următoare. Naşpa, e criză; strângem cureaua. Eşti pensionar...mori, că ai făcut umbră pământului destul.. Eşti pur şi simplu şi vrei mai mult. Nu se poate! Păi cu nu se poate?? Cum e aia cu optimismul, lupta pentru ce-ţi doreşti, străduinţa, munca - brăţară de aur...Şi gâtu-i pâlnie de argint. Mai vrei ceva?? Nu mai vrea, că NU.
Dacă printr-o minune îţi realizezi condiţia, nu ai ce face ca să o schimbi. Nu există schimbare, doar acceptare. Împăcare. Închizi ochii, îţi pui mâinile pe piept şi trăieşti. Supravieţuieşti. Te târăşti de pe o zi pe alta...viitoru-om mai vedea (şi-aşa, generaţia tânără se pare că e rezolvată, deci putem să ne luăm gândul??).
Asta e România. Asta simbolizează drapelul. Neputinţă. Renunţare. Moarte lentă. Picătura chinezească.
Sunt încă destul de sănătos cu creierii ca să nu fiu mândru de asta.

Tocmai ce am auzit nişte declaraţii ale tinerilor inteligenţi, care au greşit şi au luat Bac-ul. Prin urmare, au fost invitaţi la o emisiune să deplângă soarta ţării; sau mă rog...să o frece intelectual şi naţionalist, ca să dea bine pe sticlă (Fix ca ăla cu extorsiunea! Cum îi bagi tutei microfonciul în gură, cum prestează cu onoare, ca să mulţumească gloata): "Spre surprinderea tuturor, vreau să mă fac doctoriţă. Sincer, am primit oferte să plec afară, însă nu renuţ la ţara mea. Ştiu că se poate schimba, o să lupt pentru asta". Aoleu, nu mai spune! Atunci mor cu ea de gât sau dă-i cu praf de mers, că mi se face silă. Ce îngeraş inocent pari tu, subliniind faptul că te roagă lumea să pleci, dar refuzi. Mais qu'est-ce que c'est ca?? Mamă, ce splendoare...nu-mi ajunge un camion de lămâi să-mi ia greaţa. Superioară frate, că e sensibiloacă şi crede în idealuri. Urăşte minciuna şi iubeşte adevărul. Câtă profunzime arhisuficientă!

Aşa, şi eu ce trebuie să învăţ de la specimenă? Gândire pozitivă...eşti prost?? Chiar îţi baţi joc? Eşti optimist şi ce? Păi da, schimbi prin puterea exemplului. Aha...începînd de când??
Acu câteva zile mă contraziceam cu o aspirantă la semidocţie gravă; o ducea capul, săraca, îşi făcea veacul tot prin librării. A citit ea, că schimbarea începe din noi. Minteni s-a simţit Budha-n bălării şi s-a pus pe dat sfaturi în stânga şi-n dreapta, pe sistem "haideţi să haidem"; haideţi să fim mai buni, mai cinstiţi, mai corecţi (deci mai ho...deja vorbeşti ca o urare de sărbători), haideţi să ne schimbăm şi vom schimba lumea. O, da?? Tu prima! Hai, să te văd!

Până una-alta, haideţi să vedem şi partea plină a paharului. Iar când ne mai odihnim ochii, să nu ne mai întrebăm ce face ţara pentru noi, ci ce putem face noi pentru ea!
Uite, de exemplu, pe mine mă trece o idee genială şi fug fuga s-o depun la Fondul de Stat. Cine ştie când îi va folosi cuiva??
Vorbim când mă întorc.
See ya!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu