joi, 25 februarie 2010

Reclama este sufletul comerţului

Mie îmi place mult de tot despre francezi; pe cuvânt că nenii ştia fac cinste tagmei latine din care se trag! (de la noi ce pana mea să ceri, dacă ne tragem din Veşnicul Băsesc?? Mă întreb însă cu cine şi-a tras-o el, de a reuşit să ne conceapă atât de handicapaţi şi strâmbi la neuroni!) Dar să revenim la bunăciunile franţuze...Sunt perspicace, eleganţi, îndrăzneţi şi se prind din prima cum se-nvârt lucrurile pe planetă. După ce au fost capii de turmă în moda civilizaţiei dominată de Omul Alb, acum fixează noi standarde şi în industrai publicităţii!

Întâi au dat lovitura prin trenuri, cu afişul care avertiza scurt şi la obiect: "ATENŢIE la românii furăcioşi de bagaje!". Hai, gata! Nu câr-mâr, că te câr-poc! Eşti român?? Umblă dracu' cu o etichetă pe tine, ca să ştie L'homme développé de ce să se ferească!"
Acum, francofonii loveşte din nou (pe sistemul "Samuraii se întoarce"), de această dată cu o reclamă anti-fumat. Băi, da ei se întoarce rău de tot, nu se joacă! Au dat direct la operaţie şi au scandalizat toţi mirobolanţii afumăcioşi, cu o singură imagine:



Bineînţeles că pudibonzii s-au simţit lezaţi la sentiment şi au sărit ca arşi: "Băi...băşină verde! Cum să foloseşti aluzii sexuale într-o reclamă destinată inocenţilor adolescentini?? Tocmai la copiii aceştia aduşi de barză, care abia încep să descopere simbolistica existenţei umane, utilizezi tu ceva atât de scârbavnic?? Ruşine, de 3 ori RUŞINE!!"

Însă, un...filipinez (că tot sunt fency în aceste vremuri tulburi) ar comenta* sec posterul de mai sus, în modul următor: "Do you wanna suck The Magic Stick? Go ahead and try it! It's a piece from The Original Camel Turbo Light! Goodie, goodie, goodie...Suck it all, my dear! Don't lose a single drop of smoke!"

Părerea mea personală este că nu se va rezolva nimic! Chiar vreţi să cred că tinerii de 13-15 ani se scârboşează de o poză?? Da' ce, sunt puritani şi nu au mai văzut aşa ceva în viaţa lor?? E ca la un 69 fără partener, ce mama mă-sii! Îmchizi ochii, îţi imaginezi păduri luxuriante cu carcalaci multicolori pe cer verde cu inserţii aurii, apoi tragi în tine din gros!
Mie mi-e frică ca nu cumva întreaga campanie să dea exact inversul rezultatelor scontate, ştiindu-se sexualizarea acerbă care chinuie societatea actuală! Tineretul cool al modernităţii este atât de valoros în valoarea lui, încât nu mai reacţionează decât la stimulii primari care definesc fiinţa umană: hrana, violenţa şi reproducerea. Să haleşti ţigări ca zăbăucul nu prea este campanie antifumat, aşa că s-a hotărât să se meargă pe partea violentării de sorginte sexuală - vai, da ce de prostii scriu şi eu! Am vrut să zic că e cu iubirea, cu sentimentele superioare!!! Aşa că, ce poate fi mai atrăgător decât un fumuleţ care să te iubească cu foc prin guriţă?? Privind reclama, te pomeneşti că minţile mai necoapte exagerează cu imaginaţia şi încep să creadă că ţigareta le umple plămânii de dragoste...Că pe cuvânt, asta ar fi o mană cerească pentru producătorii de conservanţi pe băţ!

Ce poate fi mai minunat decât să o sugi cu prietenii, la o ceaşcă de cofeină şi 2-3 bârfe intelectuale?? Norul albăstrui te stârneşte atât de sălbatic...WOW! Vrei nu vrei, ţi-o bagi şi tu în gură, ca să fii în trend cu Jmecherimea Atoatecunoscătoare! Cu cât eşti mai fraged la trup şi la minte, cu atât e mai ciment armat! Exact ca un om mare, ce Mama Ciorilor??

* alături de tagalog, engleza este limbă oficială a Insulelor Filipine.


Un comentariu: