vineri, 5 februarie 2010

Limbajul

Aş fi vrut să găsesc înrgistrarea video, dar ori nu sunt destul de deştept, ori sunt prea prost, ori...nu ştiu ce să mai zic; rezultatul este că nu o găsesc. Aşa că voi da doar câteva citate din ştirea care mi-a aprins simţurile:

"Patru senatori şi şase deputaţi, printre care aleşi PSD şi PNL, au făcut cerere să plece în Thailanda pentru a participa la sesiunea de primăvară a Adunării Uniunii Interparlamentare. Acolo se vor purta discuţii pe tema "Parlamentul în centrul reconcilierii politice şi al bunei guverări".Parlamentarii au cerut suportarea cheltuielilor pentru 8 nopţi, faţă de cele 5 care figurează în programul oficial al sesiunii..."
Mihai Gădea: "Dumneavoastră ce limbi străine vorbiţi?"
Şeful Deputăcios Delegaţionist: "Cred că nu vorbesc nici una [...]Cât de cât franceza, d-le Gâdea"
Mihai Gâdea: "PĂI ADINEAURI NU VORBEAŢI NICI O LIMBĂ STRĂINĂ!!! Acum..VREŢI SĂ DIALOGĂM ÎN FRANCEZĂ??"
[Sinteza Zilei, 3 februarie 2010]

Nu am de ce să îmi cer scuze. Asta cred, asta spun/scriu; poate ar fi fost mai bine să aştept să treacă primul tsunami de îngreţoşare, abia apoi să mă apuc de emis păreri...dar chiar dădeam în debileală de indignare! Trbuia să refulez şi eu în vreun fel...
Limbaj plastic, de cauciuc, de gumilastic, de mătase sau de catifea, rugos sau fin, exprimarea folosită nu a exprimat decât coaja fierberii psihice care mă asaltase. Mi-e scârbă de landul ăsta de căcat şi motive apar cu duiumul, în fiecare zi! După tupeul şi nesimţirea porcească la care am fost martor, după neruşinarea jegoasă şi flegmele care mi s-au aruncat în ochi, fix aia este impresia despre mult iubita ţărişoară: câţiva puhavi, proşti ca noaptea dar potenţi financiar şi zgârciţi din cale-afară, ne îmbie la linsul acadelei magice cu o plăcere dementă şi obsesivă.
În timp ce populaţia şomeră creşte ca laptele când dă în fiert (pe principiul: Sporeşte-l Doamne, Sporşte-l), pensionarii crapă în case fără bani de pastile şi se tot bate moneda cu economisirea resurselor pentru criză, cocoloaşele astea viermănoase pleacă să se destrăbăleze prin ţări exotice, din banii de buget, adică ai populaţiei. Că pleacă...ducă-se învârtindu-se, doar că nici măcar nu sunt în stare să bălmăjească 2 vorbe în alte limbi străine (că din câte ştiu, româna nu este o limbă de circulaţie internaţională). Da....mi-i şi imaginez pe micuţii migdalaţi în dialog cu burtoşii mioritici:
"Bine aţi venit în minunata noastră ţară!"
"Ăăăă?? Ahă, ahăăăă (bălăngănit sugestiv al diblei)....am mâncat în avion friptură de ornitorinc cu ciuperci şi portocale! Bunăă, n-am ce zice! Gătiţi excelent, bei boşimanilor!Suntem surmenaţi...pe când masajul?"
Cum se înţeleg cu străinezii?? Prin semne?? Prin hieroglife?? Stau cu tăblica de lut în faţă şi îşi desenează vorbili?? Îl aduc pe Aleodor ăla, care behăie de câteva ori şi le transmite telepatic în direct, înrgistrat şi în reluare toate gândurili??

LA CE MAMA MĂ-SII SE TRIMIT 10 OAMENI CARE NU AU HABAR nici MĂCAR ÎNJURĂTURILE ALTOR GRAIURI?? SE DUC DE TABLOURI ACOLO, DE MOMÂI bune de împăiat?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu